Вправа 7.3. Побудова інтервального ряду розподілу

У файлі Вправа_7_3.хlsx наведено відомості про зріст учнів класу. Потрібно побудувати ряд розподілу учнів за зростом з п'ятьма рівними інтервалами, зобразити його графічно та зробити висновок щодо характеру зв'язку між зростом та кількістю учнів цього зросту.

  1. Відкрийте файл Bправа_7_3.xlsx. У клітинки С1 та С2 уведіть формули для обчислення мінімального і максимального зросту учня: =МІN(А2:А21) та =МАХ(А2:А21). Ці значення мають бути такими: хmіn = 151, хmах = 176.
  2. У клітинці СЗ обчисліть величину інтервалу групування Вона повинна дорівнювати 5.
  3. Обчисліть межі між інтервалами у клітинках D2:D5. У клітинці D2 обчисліть значення межі y1 = xmin У клітинку D3 уведіть формулу =D2+С$3. Скопіюйте цю формулу у клітинки D4:D5, і ви отримаєте значення всіх інших меж. Фактично ми реалізували формулу Оскільки значення змінюється, посилання D2 є відносним. А оскільки величина h незмінна, номер рядка у посиланні С$3 зафіксовано.
  4. Уведіть межі інтервалів у клітинки F2:F6 (рис. 7.10).

    Рис. 7.10. Побудова та графічне подання ряду розподілу
  5. Виділіть діапазон G2:G6 та, скориставшись кнопкою (Вставка функції), уведіть функцію FREQUENCY. Її аргументи будуть такими: діапазон вибірки – А2:А21, діапазон меж інтервалів – D2:D5. Увівши аргументи функції, не клацайте кнопку ОК, а натисніть клавіші Ctrl + Shift + Enter. Частоти буде обчислено.
  6. Самостійно створіть гістограму частот (див. рис. 7.10). Як будувати та форматувати діаграми, ви знаєте з розділу 4.
  7. Уведіть у клітинку F2 формулу, після копіювання якої в діапазон F3:F6 у ньому буде автоматично відображено інтервали, як на рис. 7.10.